top of page
  • Vad gör jag om fel uppstår?
    Om det uppstår fel eller skada i din lägenhet, lokal eller i gemensamma utrymmen som t.ex. tvättstugan ber vi er att skicka felanmälan via Mina Sidor. Anlita inte jourhjälp i onödan om åtgärden kan vänta! Vid jourfall såsom haveri i el- och värmeanläggning samt vattenläckage efter 16.00 på vardagar samt helgdagar ring journumret som står i entrén till trapphuset. Om felet gäller bredband, tv eller telefoni kontakta din leverantör.
  • Hur loggar jag in på Mina Sidor
    Om det är första gången du ska logga in på Mina Sidor behöver du först registrera ett konto. Det gör du genom att gå till Mina Sidor, sedan klicka på knappen "Registrera användarekonto" Sedan fyller du i din E-post, väljer ett lösenord, samt fyller i din personliga registreringkod som du hittar på dina hyresavier Behöver du mer hjälp kan du ringa supporten för Mina Sidor (Din Hyresvärd) på: 0303-688 30
  • Hur byter jag över till Autogiro?
    Med autogiro dras pengarna automatiskt från ditt konto varje månad och du slipper fakturaavgiften på 39kr. Du kan alltid hitta dina hyresavier på Mina Sidor Du anmäler autogiro direkt i din internetbank. Logga in på din internetbank och gå till Autogiro. Leta upp listan över de företag som är anslutna till autogiro. Välj det företaget företag enligt nedan, kontrollera att bankgirot stämmer överens med det bankgirot på hyresavin. Välj avsändaren "Hanssons Fastigheter AB" med bankgiro 668-2520 om du inte bor på någon av de adresser nedan. Välja avsändare "Pelfem AB" med bankgiro 5034-5958 om du bor på någon av adresserna nedan: - Hyllie Kyrkoväg 57 - Grönalundsgatan 1 Välja avsändare "Uroxen 16 AB" med bankgiro 5076-3150 om du bor på någon av adresserna nedan: - Storabackegatan 13 Du kan även att anmäla Autogiro genom att fylla i den här autogiroblanketten och posta till: Hanssons Fastigheter Limhamn AB LIMHAMNSGÅRDENS ALLÉ 8 216 16 Limhamn
  • Hur byter jag över till Epost-faktura?
    Med Epost-faktura får du din hyresavi digitalt till din mail varje månad istället för på papper. På så vis undviker fakturaavgiften på 39kr. Du anmäler Epost-faktura inne på Mina Sidor: Logga in på Mina Sidor. (Behöver du hjälp att logga in för första gången hittar du alla information här.) Gå till kontrakt Tryck på menyn (de tre strecken) uppe i högra hörnet på ditt kontrakt (punkt 1 på bilden nedan) Tryck sedan på "Skicka mina fakturor med epost" (punkt 2 på bilden nedan)
  • Kan jag boka tvättid online?
    Vi har nu börjat med digital bokning av tvättstugan i några av våra hus. Du kan boka tvättid online om du bor på någon av följande adresser: Östra Ansgarigatan 96-98 Roddaregatan 22 V Bernadottesgatan 19 Birger Jarlsgatan 39 Grönalundsgatan 1 Hyllie kyrkoväg 57 Storabackegatan 13 Linnégatan 9 För att logg in, gå till "boka tvättid online", under fliken "För boende" på vår hemsida. Skriv sedan in din adress, lägenhetsnummer och pinkod. Din pinkod står på pappret du fick med dig när du hämtade ut dina nycklar på tillträdesdagen. Skulle du ha tappat bort din pinkod kan du ringa till: 0734 96 00 00
  • Vad gäller med Andrahandsuthyrning?
    Olovlig andrahandsuthyrning leder till uppsägning av hyreskontraktet. Förutsättningar för att få hyra ut i andra hand: Du måste ha beaktansvärda skäl för att hyra ut. Det kan till exempel vara att du tillfälligt inte kan använda lägenheten själv på grund av sjukdom, arbete eller studier på annan ort eller provsamboende. Den som hyr i andra hand är en skötsam person. Hyran får inte överstiga din nuvarande hyra. Med undantaget att du får lägga på upp till 15% om du hyr ut din lägenhet fullt möblerad. Vi godkänner andrahandsuthyrning upp till 12 månader. Blankett för ansökan av andrahandsuthyrning hittar du här: https://www.hanssonsfastigheter.nu/blanketter
  • Vad gäller med byte av lägenhet?
    Hyresgäster hos Hanssons Fastigheter Limhamn AB kan ha möjligheten att byta till en annan lägenhet, internt (Byta lägenhet med en annan hyresgäst). För att vi ska godkänna ett internt byte krävs bland annat att hyresgästens boendetid ska ha varit minst 24 månader innan ny bostad sökes, att hyrorna är betalda utan anmärkningar, att sökande inte haft störningar i sin lägenhet samt att nuvarande lägenhet ska godkännas vid besiktning.
  • Hur säger jag upp min lägenhet?
    Uppsägningstiden för en bostadslägenhet är tre kalendermånader och räknas från månadsskiftet efter uppsägningen. Uppsägningen måste vara skriftlig och undertecknad av de/den som står på hyreskontraktet, innehålla uppgift om adress, telefonnummer, lägenhetsnummer samt när avtalet upphör att gälla. Därefter kommer du/ni få en bekräftelse på uppsägningen. När du har sagt upp ditt hyresavtal är du skyldig att låta visa lägenheten för nya hyresgäster på överenskommen tid.
  • Vad gäller det för ordningregler för mig som boende?
    För att alla som bor eller arbetar i fastigheten ska trivas måste alla ta hänsyn till varandra. Några viktiga saker att tänka på är • Rökförbud gäller i alla gemensamma utrymmen såsom trapphus, hissar, tvättstugor och källare m.m • Tvättstugan ska naturligtvis lämnas i det skick som du själv vill ha det nästa gång du ska tvätta. ​• Ljudet från träskor, när man borrar eller spikar fortplantar sig lätt till övriga delar av huset. Undvik att göra detta på tidpunkter som kan störa dina grannar såsom tidiga morgnar eller sena kvällar.
  • Är det obligatoriskt med hemförsäkring?
    Ja! Det är obligatoriskt att ha en hemförsäkring när du flyttar in hos oss. Alla har nytta av en egen hemförsäkring för sitt eget skydd och sina ägodelar. Det gäller skador både i bostaden och i källar- och/eller vindsförråd. Den fastighetsförsäkring som vi har, täcker enbart skador på själva byggnaden och omfattar inte din personliga egendom.
  • Får jag måla eller tapetsera om min lägenhet?
    ​Ja. Om du på egen bekostnad målar eller tapetserar din lägenhet ska arbetet vara fackmannamässigt utfört. Du kan bli ersättningsskyldig när du flyttar om arbetet är slarvigt utfört, felaktigt material använts eller extrem färgsättning valts.
bottom of page