Nya rutiner från 1:a Februari 2025
- 22 apr.
- 2 min läsning
Från och med 2025-02-01 kommer vi uppdatera våra rutiner gällande; felanmälan, uppsägning, öppettider m.m. Se nedan vad som gäller framöver
Felanmälan
Felanmälan kommer framöver enbart tas emot via Mina Sidor på vår hemsida eller via telefon.
Du loggar enkelt in på Mina Sidor med ditt bank-id eller med dina inloggningsuppgifter.
Observera att vi inte längre kommer behandla felanmälningar som kommer in via e-post.
Lägga in Representant på Mina Sidor
Om du vill att en annan person ska få tillgång till mina sidor, så som en sambo, barn, nära anhörig, anställd etc, kan vi nu lägga till den personen som en representant. Du kan välja vad personen ska ha tillgång till. D.v.s. om den ska kunna göra en felanmälan, se fakturor eller se sina hyreskontrakt.
Maila till carl@hanssonsfastigheter.nu om ni vill att vi ska lägga in en representant, så hjälper vi er.
Uppsägning av hyresavtal
Om du ska säga upp ditt hyresavtal så görs uppsägningen digitalt framöver med mobilt bank-id. Du loggar in på Mina sidor på vår hemsida, går till “kontrakt”, sedan trycker du på Alternativ (ikonen: ≣ ) på det hyreskontraktet du vill säga upp och väljer “Säg upp med BankID”.
Saknar du Bank-ID kan du även skriva ut uppsägningsblanketten på vår hemsida och lämna in fysiskt på vårt kontor eller via post.
Observera att vi inte längre kommer behandla uppsägningar som kommer in via e-post.
Öppettider
För att öka svarsgraden på era samtal kommer vi ändra våra telefontider.
Felanmälan: Helgfria vardagar mellan kl 10:00-11:30
Hyresgästsfrågor: Helgfria vardagar mellan kl 10:00-11:30
För besök är kontoret i regel bemannat helgfria vardagar mellan 10:00-15:00 (lunchstängt mellan 12:00-13:00).
Då vi inte är så många på kontoret är ett tips att boka ett möte för att vara säker på att någon är på plats.
Felanmälan via Mina Sidor: Behandlas helgfria vardagar mellan: 07:00-16:00
Länk till Mina Sidor: www.hanssonsfastigheter.nu/mina-sidor
